Szanowni Państwo,
wraz z dniem 25 maja 2018 r. zmieniają się obowiązujące przepisy z
zakresu ochrony danych osobowych, zaczyna bowiem obowiązywać Ogólne
Rozporządzenie z dnia
27 kwietnia 2016 r. o ochronie danych osobowych (dalej „RODO”). Poniżej znajdują
się informacje o sposobie przetwarzania Państwa danych osobowych.
- Administrator Danych: Gospodarstwo Rybackie w Charzykowych z siedzibą
przy ul. Stawowej 1, 89-606 Charzykowy NIP: 5550005726; REGON: 090060785
dalej „Gospodarstwo Rybackie w Charzykowych ”
- Uzyskanie informacji o przetwarzaniu danych osobowych: W sprawach
związanych z ochroną danych można się z nami skontaktować pod adresem
e-mail: grcharzykowy@pro.onet.pl lub na adres
Gospodarstwo Rybackie w Charzykowych
z siedzibą przy ul. Stawowej 1, 89-606 Charzykowy
- Pozyskanie danych i cel ich przetwarzania
- zawarcie i wykonanie umowy, w tym
kontaktowanie się z klientem w związku z jej realizacją na podstawie art.
6 ust. 1 lit. b RODO,
- rozpatrywanie skarg i reklamacji
na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
- dochodzenie roszczeń związanych z
zawartą umową na podstawie art. 6 ust. 1 lit.
f RODO (windykacja należności i prowadzenie postępowań sądowych, a
następnie egzekucyjnych),
- archiwizowanie
dokumentacji, tj. umów i dokumentów rozliczeniowych na podstawie art. 6
ust. 1 lit. c RODO,
- prowadzenie
statystyk na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (posiadanie informacji o
statystykach prowadzonych przez nas działań co pozwala nam na usprawnienie
prowadzonej przez nas działalności),
- prowadzenie
działań marketingowych własnych produktów i usług bez wykorzystania
środków komunikacji elektronicznej na podstawie art. 6 ust. 1 lit.
f RODO (prowadzenie działań marketingowych promujących prowadzoną działalność),
- prowadzenie
działań marketingowych własnych produktów i usług
z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej na podstawie art. 6
ust. 1 lit. f RODO, przy czym działania te ze względu na inne obowiązujące
przepisy,
w szczególności Prawo telekomunikacyjne i Ustawę o świadczeniu
usług drogą elektroniczną, prowadzone są jedynie na podstawie
posiadanych zgód (prowadzenie działań marketingowych promujących
prowadzoną działalność
z wykorzystaniem adresów e-mail i numerów telefonów),
- obsługa
zgłoszeń i wniosków na e-mail w tym zapewnienie rozliczalności na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (udzielanie odpowiedzi na zgłoszenia i
zapytania w tym przechowywanie newralgicznych wniosków i udzielonych
odpowiedzi celem zachowania zasady rozliczalności)
- Odbiorcy
danych: Dane osobowe możemy przekazywać
innym podmiotom, które będą je przetwarzały, w szczególności:
- podmiotom
prowadzącym działalność pocztową lub kurierską,
- bankom,
w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń,
- organom
państwowym lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa,
celem wykonania ciążących na nas obowiązków (Urząd Skarbowy, PIP, ZUS),
- podmiotom
umożliwiającym nam dokonywanie zdalnych operacji płatniczych,
- Czas przechowywania danych: Jako Administrator jesteśmy obowiązani
do przechowywania dokumentów zawierających dane przez okresy wskazane
przepisami prawa lub gdy jest to konieczne do prawidłowego funkcjonowania
naszej spółki i zachowania zasady rozliczalności. Dane przechowujemy przez
okresy wskazane poniżej:
- dane zawarte na umowach i pełnomocnictwach - do czasu
przedawnienia roszczeń wynikających z umowy,
- dokumenty
rozliczeniowe - księgi i związane z ich prowadzeniem dokumenty do czasu
upływu okresu przedawnienia zobowiązania podatkowego, chyba że ustawy podatkowe
stanowią inaczej,
- dokumenty
związane z rękojmią - dokumenty dotyczące rękojmi i reklamacji będą
przetwarzane przez 1 rok po terminie upływu rękojmi lub rozliczeniu
reklamacji,
- dane
dla celów marketingowych - w przypadku przetwarzania danych na podstawie
zgody – do czasu jej wycofania, a w przypadku przetwarzania danych na
podstawie prawnie uzasadnionego celu – do czasu wniesienia sprzeciwu,
- dane
przekazywane w e-mailu - przez okres 3 lat celem zachowania zasady
rozliczalności.
- Uprawnienia w
zakresie przetwarzanych danych i dobrowolność podania danych - Każdej osobie,
której dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych
oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo
do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia
zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania,
którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem (o ile dane
przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody). Nadto, w sytuacji gdy
przetwarzanie, którego dokonujemy narusza przepisy RODO, posiadacie
Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych. Podanie danych jest niezbędne do zawarcia umów
i rozliczenia prowadzonej działalności. W pozostałym zakresie podane
danych jest dobrowolne.